19 Mart Perşembe
FRİDA “KALABALIK MONOLOG”/ İkimetrekare Tiyatro
Yazan ve Yöneten: Emre Özerden
Proje Koordinatörü: Çiğdem Akyürek
Oynayanlar: Özge Özel, Cansu Saka, Emre Akarsu, Emre Özerden
Proje Asistanları: Cansu Bolat, Caner Saka
Meksika ve 40’lı yaşlarına yaklaşan Frida Kahlo.
Devrim, arzular, adamlar, kadınlar ve mavi ev.
Yaşamı pahasına; ruhu bedeniyle lades tutuşan bir kadın.
Sancıları, felçli bacağı, kırık omurgası, iltihaplı eli… 32 ameliyat, sekiz korse ve bir kadın.
Aklını, ruhunu ve yaşamını verdiği yirmi beş yıllık dostu, idolü ve sevgilisi ressam Diego.
Boyalar, ağrı kesiciler, fırçalar, röntgenler, sinir hapları, mektuplar, virgüller ve çok fazla acı.
Ya da yalnızca aşk.
28 Mart Cumartesi
BEN BİR BAŞKASIDIR / Tiyatro Fobi
“…’düşünüyorum
Sözcük oyunumu bağışlayın…
BEN bir başkasıdır…” Arthur Rimbaud (1871)
Erdal Baran Şahin tarafından kaleme alınan metin, Arthur Rimbaud ‘un bir mektubunda yer verdiği “Ben Bir Başkasıdır” tümcesine odaklanarak yeni bir oyun kuruyor. Ekip, seyircisiyle birlikte bir oyun kurma çabasını daha önceki oyunlarında olduğu gibi bu oyunda da sürdürüyor.
Seyirciler salona girerken oyundaki ana karakterin hayatına etki etmiş toplumsal rollerden birini seçerek oyuna dahil oluyor. Ekip, seyircileri oyun boyunca kendi kimlikleri ile değil taşıdıkları rol kimlikleriyle -mış gibi yapmaya yönlendiriyor. TiyatroFobi’nin diğer oyunlarında da olduğu gibi seyircilerin oyuna katılımı tamamen kendiliğindenliy
TiyatroFobi sizleri, Ben Bir Başkasıdır oyununda Bir Başkası olmaya, oyun oynamanın hazzını paylaşmaya ve bir anı sahibi olmaya çağrıyor.
yazan & yöneten : Erdal Baran Şahin
oyuncular : Şirin Öten – Serdar Solkun
yönetmen yardımcısı : Burak Akyol
müzik : Cem Ulu
ses kayıt : Cem Alkan
20 Mart Cuma
Othello! Bir İntikam Provası / Mek’an Sahne
” Temsiline soyunduğumuz ağır bir mesele en beklenmedik anda gündelik hayatımıza sızarsa ne olur? Gözümüzün önünde her gün öldürülen, yaralanan, sakat bırakılan, taciz edilen, hakarete uğrayan onca kadının varlığıyla ilişkimiz bir tanıklığın ötesine geçtiğinde bu durumla nasıl başa çıkabiliriz?
“Othello! Bir İntikam Provası” kendine, oyuncuya ve seyircisine bunu soruyor. Yanıtı oynamadan ve seyr’eylemeden bilmek olanaksız. Demek hem oynamak, hem seyr’eylemek gerekiyor.”
Yazan ve Yöneten: Beliz Güçbilmez
Oynayanlar: Özgün Çakar, İlkay Kayku
Yönetmen Yardımcıları: Utku Akgün, Arzu Okur Ceydilek
Işık: Umut Eser
21 Mart Cumartesi
BEDREDDİN / Timis
Tekrar tekrar yazılan hikayeler..
İnsan bu kadar unutabilir mi? Bu mümkün mü?
Bedreddin’in ve Börklüce Mustafa’nın hikayesi..
Emin olunamayan bir tarih, emin olmaya pek de ihtiyaç duymayan anlatıcılar..
“Bedreddin”, farklı metinlerden derlemelerle beraber TİMİS Oyuncuları tarafından tekrar yazılmış, Nazım Hikmet’in “Şeyh Bedrettin Destanı”, Durali Yılmaz’ın “Şeyh Bedreddin”, Yılmaz Gruda’nın “Börklüce Mustafa” ve Yılmaz Karakoyunlu’nun “Serçe Kuşun Sonbaharı” eserleri referans alınarak hazırlanmıştır.
Süre: 60 dk
Oyuncular:
Canan Kardeş
Muhammed S. Özçelik
Ozan Fırat
Müzik Kadrosu:
Bihter Denizci
Burcugül Kaya
Esmani Kılıç
İsmail Cem Kaba
Merve Giray
Yönetmen:
Selçuk Mert
Derleyen – Yazan:
Timis Oyuncuları
Müzik Danışmanı:
Ezgi Elkırmış,Pınar Zehra Satılmış
Afiş Tasarım:
Mine Aksoy
Işık Uygulama:
İpek Kurtoğlu
Teşekkürler, Aydın Çubukçu, Hakkı Usta, Burçin Gacal, Namık Kartal, Ersin Akça, Timis Oyuncuları Öğrenci Kadrosu, Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü
24 Mart Salı
BERNARDA ALBA’NIN EVİ /Mek’an Sahne
Yazan: Federico Garcia Lorca
Uyarlayan, yeniden yazan: Pelin Temur
Yöneten: Ahmet Melih Yılmaz
Oynayan: Ahmet Melih Yılmaz
Yönetmen yardımcısı: Cansu Yumuşak
Süre: 50 dakika
Federico Garcia Lorca’nın Bernarda Alba’nın Evi oyununu, anneanne Maria Josefa’yı merkeze alarak, bir anlatıya dönüştüren oyunda bir erkek oyuncu, beş farklı kadını canlandırıyor. Oyun, Queer kavramına Lorca’nın kadınları üzerinden bakıyor. Oyuncu; bedenine, Bernarda ve kızlarını çağırarak, “Kadın rolü, erkek rolü yoktur! Rol vardır” fikrini sahnede görünür kılıyor.
Maria Josefa, Franco faşizminin karanlığını, penceresinden yel girmesi bile yasaklanmış bir evde hikayeleştiren Lorca’dan sözü alarak, zorbaya karşı bir şenlik çağrısı yapıyor. Yaşam, tüm davetkarlığıyla her yerde kaynayıp dururken, zorbanın onun çevresine geçirmeye çalıştığı yasaklar çemberi işe yarar mı?
“Zorbaların huyudur, kendi sözlerine fazla inanırlar. Dünya iki dudaklarının arasında sanırlar. ‘Yasak! Bitti!’… Yasak ne ayol!”… İpi kısacık bağlananlar da var elbet, ama hangi sesi dinleyeceğini unutmayanlar da var. Sahnede bedeninin ve sesinin sınırını zorlayan oyuncu bizi de hangi sınırın kabul edilebilir olduğu konusunda düşünmeye zorluyor.
“Açan anahtar ve kilitleyen el senindir. Yaşam taşar zorbanın parmaklarının arasından; sana dökülür.”
25 Mart Çarşamba
OLMAK YA DA OLMAMAK / Tiyatro Vira
Sistem masalları keşfetti ve masallar değişti…
Bir varmış bir yokmuş…
Yaşam böyle tarif edilirdi masallarda. Cümleyi ardarda iki sahne olarak değil, eş zamanda bir meydana geliş, bir döngüsellik, iç içe çemberler olarak anlamak daha iyidir.
İnsan bir güneş, bir ışık, doğada ve hatta evrenin ortasında pek çok şeyle birlikte, vardır veya yoktur.
Shakespeare sadece bu masalı keşfetti ve yetişkinlerin masallarını anlattı… Hamlet sadece bir araçtı, tıpkı diğer karakterler gibi…
Eylemler ve eylemsizlikler süregelen yaşamlarımızı ne kadar etkiliyor?
Değişen dünya hikayelerimizi ne kadar değiştirdi?
”Olmak” kavramı bizim alanlarımızı nasıl etkiliyor?
Kimliklerimiz dışında ‘biz’ kimiz?
‘’ Meddah – Hissetmiyorum. Artık hiçbir şey hissetmiyorum! Çok sıkıldım… Ülke dediğin ne ki aslında, toprak… Birileri zamanında çıkmış burası benim demiş, başka biri başka bir yeri sahiplenmek istemiş. Sonra insansın ya, komşunun bahçesi güzel gelmiş, girmişsin bahçeye, burası da benim olacak demişsin, komşun vermem demiş, sonrası savaşlar, çizilen sınırlar. İlk sınırı çizen insan kadar suçluyuz hepimiz! Sen hiç sınır çizen kuş gördün mü? Ya da bir kaplan neden öldürür mesela? Peki ya bir insan neden öldürür? ‘’
Süre 70 dk
Yazan ve Yönetmen: Neslihan Çakıner
Yönetmen yardımcısı ve Dramaturg: Dilem Cengiz
Reji Asistanı: Halime Dursun
Ses tasarım: Can Yurttagül
Müzik: Cemre Kabaş
Koreografi: Neşe Ceren Aktay
Sahne /kostüm tasarım: Aycan Arık
Işık tasarım: Muhammet Topraktepe
Afiş tasarımı: Aycan Arık
Tanıtım filmi ve fotoğraflar: Ahmet Karakaş
Oyuncular: Cansu Gültekin, Neslihan Çakıner
27 Mart Cuma
Karanlığın Ötesinden Gelen Sesler/ Yolcu Tiyatro
“Sonra günün birinde bakarsınız ki, bu çılgınlık kendi sınırlarını aşıp sizin mahallenize girivermiş.”
Süre: 60 dk
Yazan: Ariel Dorfman
Yöneten: Ersin Umut Güler
Oynayanlar: Cenk Dost Verdi, Simge Geren, Ulaş Bayır
Müzik: Ulaş Bayır
Işık Tasarımı: Alev Topal
Ses Tasarımı ve Müzik Prodüksiyonu: Tufan Dağtekin
31 Mart Salı ÇÊNADENGIZÎ (DENİZKIZI) / Destar Tiyatro
“Siz bir yerde gölgesiz yaşamayı bilir misiniz?
Gölgenizin olmadığını fark ederseniz çok korkar mısınız?”
Bir rüyanın içindesin şimdi… Evet sen. Sana diyorum.
Gözetlediğin bir Çênadengizî.
Bir gece duyduğu sesle irkilmiş Çênadengizî
Aşikar etmek istemiş sesin sahibini.
Yüzmüş gelen sese doğru.
Sese yaklaştıkça kaybettiği umudunu bulmuş, kıyıya vuran…
Yaklaştıkça yeniden kaybetmiş…
Ve yeniden bulmuş…
Kıyıya vardığında tam söyleyecekken sözünü
Dili dönmez olmuş.
Buna dayanamamış Çênadengizî, dilini kesip sesin sahibine vermiş.
Bu bir lanet mi bir hediye mi kimse bilememiş…
İrfan Güler ve Pepa Baamonde’nin Türkçeye çevirdikleri Galisya’lı yazar
Sêchu Sende’nin ‘Rüyalarımda Bile Dilimi Kaybetmeyeceğim’ kitabında
‘Galisyanca Konuşan İlk Bebek’ öyküsünden yola çıkan Ahmet Sami Özbudak,
gördüklerini bambaşka bir uzamda anlatıyor. Rüyayı gerçeğe
dönüştürense Aslı Öngören.
Çênadengizî, Mirza Metin’in tasarladığı anadil temalı, dört farklı yazar ve
yönetmenin yer aldığı dört oyunlu projenin ikinci oyunudur.
Yazan: Ahmet Sami Özbudak
Yöneten: Aslı Öngören
Dramaturji: Sine
Yönetmen Yardımcısı: Mera
Oyuncular: Emre Çağrı Akbaba , Gözde Demirtaş
Sahne ve Işık Tasarım: Aslı Öngören
Dekor Uygulama: Erhan Alabaş
Efekt: Gökçe Selim
Fotoğraf: Nazım Serhat Fırat
Afiş Tasarım: Metin Çelik
Zazaca Çeviri: Alişan Önlü
Asistanlar: Ahmet Keskin, Felat Erkozan, Umut Bekdaş
Genel Koordinatör: Nalan Özübek
Proje Tasarım: Mîrza Metîn
Prömiyer: 17 Şubat 2015
Süre: 35 dk.
Şermola Performans: İstiklal Cad. İmam Adnan- Nane Sk. N.5 K.2 -BEYOĞLU
iletişim:0507 818 21 51 – 0212 243 74 36