SALT’ın İstanbul’dan sonra Ankara’da, Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde gerçekleştirdiği Tek ve Çok sergisine bir Türk sineması programı eşlik ediyor. Sergide sunulan MOTÖR: Kopya Kültürü ve Popüler Türk Sineması belgeselinin yönetmeni Cem Kaya’nın seçkisiyle hazırlanan gösterim programı 04 Mart’ta başlıyor.
04 Mart-01 Nisan
Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara
Yaşar Kemal Konferans Salonu
SALT Galata’nın ardından, Çankaya Belediyesi iş birliğiyle Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde gerçekleştirilen Tek ve Çok sergisine, dört Türk filminden oluşan bir gösterim programı eşlik ediyor. Sergi boyunca Video Salonu’nda tekrarlı olarak gösterilecek olan MOTÖR: Kopya Kültürü ve Popüler Türk Sineması (2014) belgeselinin yönetmeni Cem Kaya’nın seçkisiyle hazırlanan program, 1955’ten 1995’e Türkiye’nin toplumsal ve ekonomik meseleleri ile geçirdiği dönüşümlere odaklanıyor.
Yaşar Kemal Konferans Salonu’nda yapılacak olan gösterimler herkesin katılımına açıktır.
Program
Çıplak Vatandaş (1985)
04 Mart Cumartesi, 16.30
Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara
Yaşar Kemal Konferans Salonu
Yönetmen: Başar Sabuncu
82 dakika
Türkçe; İngilizce altyazılı
2015’te kaybettiğimiz yönetmen Başar Sabuncu’nun ilk filmi olan Çıplak Vatandaş (1985), izleyiciyi seyrettiğine yabancılaştıran etkisiyle benzer konulu filmlerden ayrılır.
Film, eşi beşinci çocuğuna hamile olan dar gelirli bir memurun geçim sıkıntılarına daha fazla dayanamayıp kendini çırılçıplak sokağa atması ve sonrasında bir medya kahramanına dönüşmesini anlatır. Ayrıca, dönemin gazetecilik anlayışı, reklam sektöründeki patlama, Turgut Özal’lı İcraatin İçinden programları gibi unsurlarla etkili bir 1980’ler Türkiye’si panoraması çizer.
Bu gösterim, Tek ve Çok sergisi paralelinde gerçekleştirilmektedir. Katılım ücretsizdir. Rezervasyon yapılmamaktadır.
Görsel; Çıplak Vatandaş (1985) filminden bir kare ©Uzman Filmcilik
Bir Yudum Sevgi (1984)
11 Mart Cumartesi, 16.30
Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara
Yaşar Kemal Konferans Salonu
Yönetmen: Atıf Yılmaz
91 dakika
Türkçe; İngilizce altyazılı
Sanat yönetmenliğini Gülsün Karamustafa’nın yaptığı Bir Yudum Sevgi (1984), eşinin yardımı olmaksızın dört çocuk büyüten bir kadının bağımsız bir birey olarak yaşamını sürdürme çabasını anlatır. Dönemin toplumsal düzen ve baskılarına eleştiri niteliği taşıyan film, 21. Altın Portakal Film Festivali’nde en iyi kadın oyuncu, en iyi film ve en iyi yönetmen dâhil olmak üzere toplam beş dalda ödül almıştır.
Bu gösterim, Tek ve Çok sergisi paralelinde gerçekleştirilmektedir. Katılım ücretsizdir. Rezervasyon yapılmamaktadır.
Görsel: Bir Yudum Sevgi (1984) filminden bire kare ©Gülşah Film
Bitmeyen Yol (1965)
17 Mart Cuma, 19.00
Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara
Yaşar Kemal Konferans Salonu
Yönetmen: Duygu Sağıroğlu
93 dakika
Türkçe
Bitmeyen Yol (1965), iç göç ve işsizliğin yoğun artış gösterdiği 1960’lar Türkiye’sini toplumsal gerçekçi bir bakış açısıyla aktarır. Yoksulluk nedeniyle köyden “taşı toprağı altın” kente göçen bir grup insanın yaşadığı sosyal ve ekonomik zorlukları çarpıcı ayrıntılarla gösteren film, tüm işverenleri kötülediği gerekçesiyle dönemin Sansür Kurulu tarafından sakıncalı bulunmuştur.
Bu gösterim, Tek ve Çok sergisi paralelinde gerçekleştirilmektedir. Katılım ücretsizdir. Rezervasyon yapılmamaktadır.
Görsel: Bitmeyen Yol (1965) filminden bir kare, Yönetmenin izniyle
Karanlıkta Uyananlar (1964)
01 Nisan Cumartesi, 16.30
Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi, Ankara
Yaşar Kemal Konferans Salonu
Yönetmen: Ertem Göreç
114 dakika
Türkçe; İngilizce altyazılı
Vedat Türkali’nin senaryosunu yazdığı Karanlıkta Uyananlar (1964), Türkiye’de grev ve işçi haklarını konu edinen ilk yapımdır. Bir boya fabrikası işçilerinin hak mücadelesine odaklanan film, babasının ölümünün ardından fabrikanın başına geçen genç işverenin sorunları üzerinden yerli sanayi, yabancı sermaye ve ithalata dayalı tüketim konularını irdeler.
Bu gösterim, Tek ve Çok sergisi paralelinde gerçekleştirilmektedir. Katılım ücretsizdir. Rezervasyon yapılmamaktadır.
Görsel: Karanlıkta Uyananlar (1964) filminden bir kare, Yönetmenin izniyle